Dostępność

Deklaracja dostępności


Wstęp deklaracji

Dom Pomocy Społecznej w Klimkówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej https://www.dpsklimkowka.cba.pl

Dane teleadresowe jednostki:

Telefon: 18 351 61 72, 351 63 26,

E-mail : sekretariat@dpsklimkowka.pl

 

Adres korespondencyjny: Dom Pomocy Społecznej w Klimkówce, Klimkówka 67, 38 – 312 Ropa

Data publikacji strony internetowej: 2021-10-19

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-07

Strona Domu Pomocy Społecznej w Klimkówce jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:


Ułatwienia na stronie podmiotowej

Strona Domu Pomocy Społecznej w Klimkówce posiada następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2021-09-10

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika Domu Pomocy Społecznej .

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji:  

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Magdalena Kozicka
e-mail: sekretariat@dpsklimkowka.pl
Telefon: 18 351 61 72

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Dom Pomocy Społecznej w Klimkówce, Klimkówka 67 spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

W zakresie dostępności architektonicznej:

– przed budynkiem oznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,

– przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych ( komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy )

– instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń – windy,

– zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny – tablice informacyjne, 

– toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,

– ciągi komunikacyjne wyposażone w barierki i poręcze,

– zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,

– brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego,

– zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób- komunikaty dźwiękowe, oznaczenie dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.

W zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej:

– zapewnienie komunikacji z Domem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.

– zapewnienie osobom słabowidzącym i niedowidzącym możliwości skorzystania z lupy powiększającej lub odczytania dokumentu przez pracownika DPS,

– możliwość skorzystania ze zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego za pomocą stron internetowych lub aplikac

Skip to content